Om foreningen

12002468_772702096175457_2448748908071521811_o

Ingen kan hjælpe allemen alle kan hjælpe nogen

Aarhus Hjælper  er en velgørenhedsforening i Aarhus bestående af frivillige aarhusianere. Foreningen har kun to formål. At yde økonomisk støtte til socialt udsatte borgere i Aarhus samt udbrede viden om og kendskab til socialt udsatte menneskers levevilkår. Vi samler midler gennem velgørenhedsbegivenheder, fonde, sponsorater fra byens erhvervsliv, borgere og modtager støtte og opbakning fra flere kendte aarhusianere. Midlerne donerer Aarhus Hjælper efterfølgende til socialt udsatte mennesker i Aarhus.

Aarhus Hjælper afholder blandt andet små hyggelige fester til socialt udsatte børn, unge og voksne med mad levende musik og små gaver. Aarhus Hjælper er også kendt for det åbne årlige Hindbærsnitteløb ved Engsø, hvor der løbes penge ind til sociale formål.

Ferie til København

Foreningen Aarhus Hjælper har sendt 10 børnehjemsbørn på ferie i København.

Doneret pc´er

Aarhus Hjælper har doneret pc´er til børnehjemsbørn.

Tøj og soveposer

Aarhus Hjælper har købt varmt tøj og soveposer til Kirkens Korshærs herberg og meget andet.

Støt op om Aarhus

Ingen kan hjælpe alle – men alle kan hjælpe nogen. Når Aarhus står sammen om at hjælpe – hvor langt kan vi så komme?

Antoniette Vebel Faroh

Jeg støtter op om Aarhus hjælper, fordi de er med til at gøre en stor forskel for udsatte borgere i Aarhus.De er med til at sætte fokus på udsatte borgere på en måde, der ikke er stigmatiserende. Folkene bag Aarhus hjælper har hjertet på det rette sted, og de er altid åbne og imødekommende. Det er en fornøjelse, at deltage i et af deres arrangementer, der er altid en god energi og et dejligt fællesskab.

Jens Joel

Der er desværre stadig medmennesker i vores by, som har svært ved at få tingene til at nå sammen. Økonomisk, socialt eller på anden vis. De har ekstremt stor gavn af det frivillige arbejde, der laves og de penge der indsamles eksempelvis gennem Aarhus Hjælper. Og helt ærligt, da jeg blev spurgt, hvad jeg ønskede mig i 40 års fødselsdagsgave, så gik det jo op for mig, at jeg jo ikke mangler noget. Men jeg ville stadig gerne invitere gode venner og samarbejdspartnere – og så bad jeg i stedet gæsterne om at betænke Aarhus Hjælper, hvis de havde lyst til at give en gave. Det er jo også en stor glæde at få lov at bidrage til den gode sag.

0 år
i Aarhus Kommune.
Frivillige
Forskellige events
Støttede udsatte borgere

Vil du være en del af Aarhus Hjælper?

Jeg godt kan lide at have med mennesker at gøre. Derfor har jeg valgt at være med i Aarhus Hjælpers bestyrelse. Jeg kan lide frivilligt arbejde, fordi jeg gør en forskel, får gode oplevelser og møder mange dejlige mennesker.

Anne Marie Andersen

Bestyrelsesmedlem

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua Ut enim ad minim veniam

Callie John

CEO VScret

Katty Maxine

Businessman

Århus Hjælpers bestyrelse

Bestyrelsen sikrer at foreningen Aarhus Hjælper helt overordnet fungerer og udvikler sig.

Århus Hjælpers vedtægter

Her finder du Århus Hjælpers indtægter.